onsdag 9 februari 2011

En sista måltid...

Ja nu är tiden äntligen inne för en sista måltid (för ett tag framöver iaf). Att det skulle bli idag visste jag inte när jag vaknade i morse. Klockan 10:00 träffade jag läkaren i Sunderbyn, jag trodde att det skulle bli ett kort besök för att få ett sista godkännande. Det blev både EKG test och besök hos narkosläkaren och slutligen fick jag träffa en sjuksköterska som plockade fram almanackan och säger 10 mars blir det bra?
"Ööööh vad sa du? 10 mars javisst boka in det"
Plötsligt är man där, det känns som om mitt liv har varit i paus sedan i augusti då jag fick remissen och plötsligt trycker någon på play.....

Det som väntar nu är att jag kommer gå på diet fram till operationen, endast fina soppor varje dag. Kravet för att få göra operationen är man måste tappa 10% av sin vikt. Detta för att man ska minska levern annars kommer man inte åt att göra ingreppet via titthål.

Det är nu det börjar, på allvar.....

1 kommentar:

  1. Heja, det har gått riktigt fort för dig. Hör av dig om du undrar över nåt.
    Lycka till

    SvaraRadera