fredag 25 februari 2011

Nej, jag har inte dött...

Två veckor och en dag på hård diet och jag lever fortfarande. Första dagarna är väldigt tuffa sedan flyter det på rätt bra. Man misströstar lätt när man tycker att vågen står still, det bästa är dock att jag nu vet att jag gör detta för sista gången. Aldrig mer banta!!!

Min stor hjälte i detta projekt är min älskade man som själv har börjat på samma diet, dels för att stötta mig men säkert även föra att trimma sig för Kreta 2011.
Det som är så fuskigt är att de flesta män bara behöver säga ordet banta så tappar de minst 5kg. Kari har i dagsläget tappat dubbelt så många kilo som mig, nej jag är inte bitter ;)

Just nu ser jag fram emot min livslånga förändring och jag har redan nu börjat bryta många andra ovanor, lika bra att löpa linan ut. Längtar efter löpar rundor till sommaren, skulle nog slå ihjäl mig om jag gav mig ut nu :) Till veckan kommer jag att börja med promenader iaf.
Nu ska jag övergå till fredags mys, få se då vad det blir för något i kväll,  hmmmm. Jag slår nog till med lite bubbelvatten!!!

9 kommentarer:

  1. Du är så duktig vännen min! Detta kommer att gå otroligt bra och till sommaren får du dra ut mig i motionsspåret!

    SvaraRadera
  2. Ja Camilla när det blir sommar ska vi ut och springa. Tror du vi ka hålla samma tempo som förr?? :D

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat, jag längtar också till löparväder då blir det väl tjejmilen 2011?

    SvaraRadera
  4. Tjejmilen lät roligt :) Tack för tipset Jennie! Vad säger du Milla antar du utmaningen?

    SvaraRadera
  5. Oj, lite coolt ändå. Skulle vara roligt om man hade ett mål med träningen. Varför inte?

    SvaraRadera
  6. Men vad härligt, och vad snabbt du fick den. Tänk så snygg du blir till sommaren! Kanske jag får förlja med på en löprunda i sommar när vi är ute med husvagnen..( om jag orkar springa):-)



    Lycka till gumman!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja du Norskan :) Nog tror jag du orkar springa med mig till sommaren. Zumban håller tig i trim :) Jag börjar längta efter husvagnen nu. Fast jag tror inte vi tar premiären i Jävre i år. Hagel och drivis kan vi vara utan ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne! Jag har en bekant till mig som opereras idag. http://krippy.bloggagratis.se/ är hennes bloggadress i fall du skulle vilja läsa :)
    Önskar dig all lycka till! Kram från Erika!

    SvaraRadera
  9. Tack Erika För tipset! Alltid kul att få följa någon annans historia.

    SvaraRadera